Niespłacona chwilówka? Sprawdź, jakie mogą być tego konsekwencje
OPUBLIKOWANO 2022-02-06
Pożyczka do 15 000 zł bez wychodzenia z domu!
OPUBLIKOWANO 2022-01-28
Aplikacja mobilna banku - na co należy uważać?
OPUBLIKOWANO 2021-09-24
Czym jest aplikacja mobilna?
Aplikacje mobilne zarówno banku, jak i innych podmiotów, to swoiste programy, które instalujemy na swoim telefonie czy innym urządzeniu moblinym, by bez konieczności otwierania ich strony www mieć dostęp do większości oferowanych usług. Aplikacja mobilna banku służy głównie do przeprowadzania operacji finansowych. W bankowej aplikacji mobilnej można w wygodny sposób sprawdzić stan konta, wykonać przelew czy zapłacić za zakupy w sklepie internetowym. Aplikacja bankowa pozwala otworzyć lokatę lub konto oszczędnościowe, wymienić waluty, kupić ubezpieczenie, złożyć wniosek o pożyczkę lub kredyt, sprawdzić historię rachunku, a ponadto zastrzec zgubioną lub skradzioną kartę płatniczą, a nawet doładować telefon. Takich możliwości przybywa.
Nowoczesne konta z nowoczesną bankowością>>
Aplikacje bankowe – czy są bezpieczne?
Aplikacja pozwalająca na bieżące kontrolowanie stanu konta to wygoda, z której użytkownicy chętnie korzystają, jeśli już na aplikację się zdecydują. Wbrew powszechnej opinii, mobilne aplikacje bankowe są z reguły bezpieczne i dobrze chronione.
Mimo wszystko, powinniśmy jednak mieć świadomość, że korzystanie z aplikacji bankowych zawsze wiąże się z minimalnym ryzykiem utraty środków finansowych. Przestępcy grasujący w internecie ciągle szukają nowych metod ataków i czasami im się to udaje. Przed takimi nieuczciwymi działaniami możemy się jednak uchronić, przestrzegając kilku zasad.
Bankowa aplikacja mobilna - na co uważać?
Ochrona przed zagrożeniami wynikającymi z korzystania z bankowości mobilnej to nic trudnego. Wystarczy przestrzegać kilku prostych zasad.
- pobieraj aplikacje z oficjalnego sklepu z aplikacjami na dany system operacyjny telefonu - zależnie od tego, czy używasz telefonu serii iphone czy z systemem android– albo kieruj się linkami do sklepu polecanymi przez sam bank,
- regularnie aktualizuj oprogramowanie telefonu, zarówno system operacyjny, jak i aplikacje, a przede wszystkim aplikację banku – aktualizacje pomagają bowiem lepiej zabezpieczyć aplikacje – na większości telefonów oprogramowanie aktualizuje się jednak automatyczne, o ile ma dostęp do internetu,
- zabezpiecz urządzenie hasłem, PINem lub odciskiem palca, jeśli twój telefon ma taką funkcję – dzięki czemu do twojego telefonu nie dostanie się nikt niepowołany,
- ustal limity na transakcje mobilne – jeśli dojdzie do włamania, nie stracisz wszystkich pieniędzy,
- nigdzie nie zapisuj danych do logowania do banku, ani nikomu ich nie podawaj – dzięki temu nikt nie wykorzysta ich do zalogowania się na konto,
- nie korzystaj z publicznej (niezabezpieczonej hasłem) sieci Wi-Fi gdy korzystasz z aplikacji mobilnej banku – bezpieczniejszym rozwiązaniem zawsze jest internet mobilny w telefonie.